... aby natychmiast otrzymać materiały wpisz się na listę

Zmniejsz koszty firmy i przenieś ją do Anglii!

Dzięki rabatom (abonament 0 zł) Twoja szczędność roczna będzie wynosić 16 200zł!

Nie licz na emeryturę z ZUS. Sam zadbaj o swoją przyszłość!

Dzięki rabatom (abonament 0 zł) Twoja szczędność roczna będzie wynosić 16 200zł!

Zapisując się na subskrypcję zgadzasz się z Polityką Prywatności.

Newsletter

Aby natychmiast otrzymać materiały dot. optymalizacji podaj swój mail i imię.

Jak nie dać się okradać i zadbać o przyszłość?

Gdzie wysłać Ebooka?


A A A


mały zus - niski zus tylko z DEZI.PL

Składki ZUS cały czas rosną.
Dzięki nam uwolnisz ponad 16 000 zł na rozwój firmy, potrzeby własne lub inwestycje

Dzięki nam możesz optymalnie zarzadzać kosztami
ubezpieczeń społecznych w swojej firmie.

Fragmenty maili od Klientów i odpowiedzi na zadawane pytania

WARTO WSZYSTKO PRZECZYTAĆ ! :


Co powinienem wiedzieć na temat kwot wyplacanych dla spolki Ltd na podstawie wystawianych przez nią rachunków?

Proszę pamietac, ze spolka Ltd jest brytyjską firmą a nie polską spolką a wiec rachunki powinny byc wystawione po angielsku, tym bardziej, ze odbiorca jest firma anglojezyczna. W przypadku wystawiania przez Pana sp zoo dokumentow w jezyku polskim, prosze sie liczyc z tym, ze bedzie Pan musial przetlumaczyc dokumentacje zanim trafi do ksiegowosci.

Jesli chodzi o sam proces przeplywu dokumentacji to wygląda tak: Pan wystawia rachunek, ktory jednym  mailem wysyla Pan do kontrahenta a drugim do ksiegowosci. W UK nie stosuje sie Oryginalow i Kopii rachunkow tak jak ma to miejsce w Polsce.



Co musi więc zawierać taki angielski rachunek aby był "OK" wedłóg brytyjskich norm, czy nie ma może żadnych wymagań?

Nie ma okreslonych przez prawo wzorow jak rachunek sprzedazowy powinien wygladac. Przeslany wzor prosze dostosowac do wlasnych potrzeb (dodac np. logo). Przed wyslaniem do kontrahenta bardzo prosze o przeslanie do ksiegowosci do sprawdzenia, zeby nie popelnic zadnego bledu :-)

Faktury moze Pan juz wystawiac od dnia powstania spolki. Tu nie ma jednego obowiazujacego wzoru faktur - zalaczam przyklady. Faktury powinny byc po angielsku i GBP, jedynie ogolna kwota do zaplaty moze byc przeliczona na na przykład PLN jesli odbiorca jest polska firma. To ksiegowosc odbiorcy przewalutowuje zagraniczny zakup. Zanim Pan cos wysle do kontrahenta bardzo prosze o przeslanie pierwszej faktury do akceptacji na biuro.uk@dezi.pl


Podaje link do kursow walut na HMRC (tylko te podane przez brytyjski urzad podatkowy obowiazuja spolke Ltd): Kliknij TUTAJ


Podaje tez link do darmowego programu ksiegowego online - Pan moze z niego wystawiac faktury i udostepnic nam dostep do niego zebyśmy mieli wglad, tak wiec mozemy razem na nim pracowac:
http://www.quickfile.co.uk/


Zaplata PayPalem - rozumiem, ze nastapi na Pana prywatne konto PayPal?

Jesli tak do celow ksiegowosci bedzie trzeba ujac taka zaplate jako zaplate gotowkowa i przyjac te pieniadze do kasy firmy, na raport kasowy.

Co do obowiazkow biura rachunkowego to przesyla Pan do nas dokumenty ksiegowe, najlepiej raz w miesiacu, do 10go kazdego miesiaca za miesiac poprzedni, my to ewidencjonujemy w ksiegach rachunkowych firmy.


Narazie pieniądze dostaję na Paypala (paypal daje możliwość przypisania konta do jakiejś firmy by był kontem firmowym jeśli to coś zmienia?), w domyśle chciałbym z tego paypala przelewać pieniądze na tradycyjne konto bankowe otwarte dla spółki Ltd.

PayPal daje mozliwosc przypisania konta do firmy to prosze to zrobic, rozumiem, ze bedzie mozna pozniej wydrukowac historie transakcji z tego konta (bedzie potrzebne do ksiegowosci). jak juz bedzie Pan mial konto firmowe to historia transakcji bedzie potrzebna do celow ksiegowych z oby kont.

Konto PayPal, jest wystarczajace dla celow ksiegowych. Musi byc tylko zwiazane scicsle (przypisane) do spolki Ltd.

 

Jak dalej wygląda pobieranie pieniędzy dla mnie (czy to z paypala czy tej "kasy firmy" czy z konta bankowego)? Chciałbym robić wszystko na zasadzie dywidendy wypłacanej sobie co miesiąc w kwocie ok 5000PLN?

W praktyce nie stosuje sie wyplat tzw zaliczek na dywidendy. a to z tego powodu, ze nigdy nie wiadomo co sie stanie w nastepnych kilku miesiacach do zakonczenia roku obrotowego. w ciagu roku Dyrektor spolki moze wyplacac sobie pensje, jednak aby uniknac opodatkowania pensji nie moze to byc kwota wyzsza niz 641GBP miesiecznie. a dopiero po zakonczeniu roku po oplaceniu Corporation Tax od zysku firmy Dywidende. Wyplaty w ciagu roku, jesli nie sa pensja dla Dyrektora sa traktowane jako pozyczka z firmy i jesli nie zostana splacone do konca roku obrotowego nalezy je ujac w rocznym bilansie firmy i odprowadzic od nich podatek w wyskoksci 25%

 

Jak inne jeszcze dokumenty księgowe powinienem dostarczać? Tylko ewentualne rachunki wystwiane moim kontrahentom? co z ewentualnymi kosztami funkcjonowania spółki?

Jak zapewne sie Pan orientuje wszystkie przychody i koszty, wszystkie ewidencje zwiazane z obrotem pieniedzmi to sa dokumenty ksiegowe, ktore nalezy dostarczac do ksiegowosci - na razie, dopoki nie zostanie uruchomiony system do przekazywania dokumentow zrodlowych do ksiegowosci, prosze przesylac wszystkie dokumentyna maila, do 10go kazdego miesiaca za miesiac poprzedni.


Jak wystawiac faktury ze spolki Ltd, co powinna zawierac faktura (rachunek)
- Nie ma okreslonego wzoru rachunku, osobom zainteresowanym, ktore beda chcialy wystawic rachunek sprzedazy ze spolki Ltd bedziemy wysylac przyklad (wzor)


Sprawdziłem jak wygląda konto firmowe w PayPalu, umożliwia wystawianie faktur, rozumiem że będzie to wystarczające jako rachunek do księgowości?
faktura, ktora mi Pan przeslal jest w PLN a firma z ktorej Pan fakturuje swoje uslugi jest firma brytyjska gdzie waluta jest GBP. Faktury sprzedazy powinny byc wystawione w funtach brytyjskich. Konto firmowe moze byc w PLN i pozniej rozliczy sie roznice kursowe z tytulu zaplaty w innej walucie niz waluta sprzedazy.

Czy może jednak pani wyjaśnić tą zapłatę gotówką i raport kasowy? Pytam ponieważ pierwszą wpłatę już dostałem jednak dostałem ją na na inne konto Paypal (które jest jeszcze moim prywatnym kontem). Czy możemy zatem potraktować tą wpłatę jako właśnie gotówkową żeby te pieniądze zaliczyć do kasy firmy (konta bankowego na firmę jeszcze nie ma)?
W zalaczeniu przesylam wzor raportu kasowego, gdzie powinny byc ewidencjonowane wszystkie wplaty i wyplaty gotowki. Pierwsza wplata do kasy firmy to wplata udzialow. Potem moze byc wplata tego wynagrodzenia, ktore poszlo na prywatnego PAYPALa. Waluta kasy firmy jest rowniez GBP.

W związku z tą wpłatą pojawia się teraz moje najważniejsze pytanie, jak teraz dokonać wypłaty pensji z tej prywatnej wpłaty na paypala którą dostałem? Inaczej mówiąc chciałbym jakieś pieniądze dostać :)
Po zaewidencjonowaniu wplaty do kasy moze Pan sobie wyplacic wynagrodzenie. Raport kasowy powinno sie prowadzic w siedzibie firmy a do ksiegowosci przesylac np raz w miesiacu wydruk, aby mozna bylo dokonac ksiegowan. Zdaje sobie sprawe, ze moze byc dla Pana to klopotliwe chociazby ze wzgledu na kursy walut, jakie sa potrzebne do przeliczenia zlotowek na funty, wiec prosze przysylac mi raz w miesiacu, do 10go kazdego miesiaca informacje o obrotach jakie Pan ma w spolce i bede taki raport prowadzic. Obroty na koncie PayPal tez beda mi potrzebne, zeby poprowadzic raport bankowy w GBP.

Chcę unikać podatków więc byłaby to ta pensja minimalna (641GBP).
Aby moc wyplacac sobie wynagrodzenie nazlezy uzyskac nr pracodawcy z HMRC, bo kazde wynagrodzenie, ktora wyplaca firma musi byc raportowane do HMRC. prosze o podanie swojego nr NIN abym mogla zglosic firme do HMRC o nadanie nr pracodawcy.

Ile wynosi opodatkowanie po przekroczeniu pensji 641GBP i do jakiej kwoty (jeśli są jakieś progi limity)?
Podatek oplaca sie po przekroczeniu rocznie kwoty wolnej od podatku tj. 10'000 GBP. Do tego czasu podatku sie nie placi, chyba ze HMRC zdecyduje inaczej i juz w ciagu roku kaze naliczac podstawowy podatek tj. 20% od kazdej wyplaty. Ponizej link doprogow podatkowych:
http://www.hmrc.gov.uk/rates/it.htm

Jeśli chciałbym kupić coś potrzebnego mi do pracy (np. biurko komputerowe czy krzesło biurowe, drukarkę lub jakiś inny sprzęt komputerowy, lub opłacać rachunki za Internet) to czy mogę do tego wykorzystywać pieniądze jakie znajdują się koncie spółki/w jej kasie i czy potem muszę państwu przesyłać rachunki za takie zakupy ewentualne?
Wszystkie zakupy jakich dokonuje Pan do firmy a sluza osiagnieciu przychodu musza byc potwierdzone fakturami, poniewaz zakupy te beda finansowane ze srodkow spolki. W spolce Ltd tak jak jest to rowniez w spolce z o.o. wydatek kazdego pensa musi byc potwierdzony rachunkiem.
Oczywistym jest, ze dokumenty ksiegowe jakimi sa faktury i rachunki potwierdzajace wydatki w firmie musza byc przesylane do ksiegowosci - jak inaczej maja potem zostac sporzadzone sprawozdania finansowe do urzedow z dzialalnosci spolki?

Nie mogę odnaźć wiadomości, ale na 100% taką inf otrzymałem (brak konieczności lotu do UK)
Niemozliwe aby otrzymal Pan taka informacje, poniewaz przepisy sa takie jakie sa i to od zawsze i bez nr NIN ciezko jest cokolwiek zrobic - rozliczenie roczne przychodow Dyrektora, numer pracodawcy dla spolki itp.

Zastanawiam się teraz, za co mam płacić ten abonament miesięczny?

Brak ubezpieczenia, brak praktycznie na teraz rachunków i faktur, koszty rejestracji zapłacone?
Abonament miesieczny oplacany jest za obsluge ksiegowa tj. ksiegowanie dokumentow spolki (faktury, rachunki, raporty kasowe i bankowe), korespondencja i rozmowy telefoniczne z HMRC oraz Companies House, skladanie sprawozdan finansowych z tytulu wyplacanych wynagrodzen oraz na zakonczenia roku obrotowego, a takze codzienna opieka tj. porady udzielane klientowi (maile, rozmowy telefoniczne) - tu tj. w UK nikt nie kwestionuje tych uslug podpisujac umowe z biurem rachunkowym.
Nalezy, zgodnie z obowiazujacymi przepisami na terenie UK dopelnic wszystkich formalnosci.

do momentu uzyskania dochodu nie potrzeba nic robić?
Osiagniecie pierwszego przychodu, czy rozpoczecie sprzedazy uslug przez firme to nie sa pierwsze "ruchy" jakie determinuja obsluge ksiegowa. Zanim to nastapi nalezy np. wystapic do urzedu o nadanie numeru pracodawcy. Zgloszenie to, szczegolnie w przypadku kiedy nie posiuada Pan nr NIN jest bardzo trudne i wymaga wykonania kilku telefonow oraz przeslania pism. Nalezy to zrobic za wczasu, zeby w momencie kiedy spolka zacznie osiagac przychody moc wyplacac sobie wynagrodzenie.

rachunki otrzymujemy co 14 dni, więc wszystkie przesyłam do Pani
Dokumenty ksiegowe, na razie zanim nie ruszy system CRM prosze przesylac zbiorczo za caly miesiac, do 10go nastepnego miesiaca za miesiac poprzedni. Bardzo prosze o nie dzialanie samodzielnie, szczegolnie na poczatku dzialalnosci firmy - prosze o przesylanie do akceptacji dokumentow jakie wystawia Pan ze spolki, zeby zostaly zpelnione formalne wymogi jakie stawiane sa przez przepisy UK. Potem moze byc za pozno na skorygowanie ewentualnych bledow.

Spółka, którą już mamy założoną lub którą będziemy dopiero zakładać jak wiadomo musi mieć siedzibę, więc... można zwrócić się do znajomych mieszkających w Anglii by użyczyli nam adresu lub np. można wykupić na własną rękę wirtualne biuro dla spółki+adres dyrektora,

Czy trzeba kogoś zawiadamiać o zmianie adresu biura?Po wykupieniu uslugi VO (adres dla spółki znajdziesz w naszej ofercie) nalezy zmienic adres rejestracyjny spolki na Companies House oraz w HMRC. Kiedy posiadacie własny adres dla spółki , to po otrzymaniu od Panstwa potwierdzenia, ze macie zgode providera VO na korzystanie z adresu przez nich oferowanego, lub umowę najmu lokalu dla spółki, my jako Panstwa agent dokonujemy koniecznych zmian w Panstwa imieniu w w/w instytucjach.

Jak można zmienić dane w spółce Ltd która przenieśliśmy do Was?
- my zajmujemy sie zmiana wszystkiego po podpisaniu z nami umowy na obsluge I podpisaniu warunkow korzystania z VO, zmiane również robimy na CH i w HMRC

Adres zamieszkania w UK? Rachunki potwierdzajace adres?
- Nie zalatwiamy "residential address", nalezy to zrobic we wlasnym zakresie. Posiadanie adresu zamieszkania w UK UWIARYGODNIA PANSTWA PRACE NA WYSPACH a co za tym idzie w znacznym stopniu przybliza prawdopodobienstwo uzyskania potwierdzenia podlegania pod brytyjski system ubezpieczen i mozliwosc legalnego zwolnienia z obowiazku oskladkowania i opodatkowania przychodow osiaganych w Polsce.


Czy koniecznie musi byc zalozone konto dla spolki Ltd w UK?


- Konto bankowe spolka Ltd MUSI posiadac, ze wzgledu na odrebnosc finansow spolki i jej wlascicieli. Nie musi to byc konto bankowe na terenie UK. Konto moze byc zalozone w dowolnym kraju UE, wazne jest aby wlascieielem konta byla spolka Ltd i tam ewidencjonowane byly wszelkie transakcje zwiazane z dzialalnoscia firmy. Dokumenty potrzebne do zalozenia konta dla spolki np. w Polsce okresli dokladnie bank, w ktorym takie konto ma zostac zalozone.


Wolałabym konto bankowe w UK, nie w PL , nie znam procedur dla spółki w tamtejszym banku. Czy pomagacie?
Konto bankowe dla spolki Ltd.
- wniosek o otwarcie konta w wybranym banku mozna zlozyc online podajac dane osobiste (m.in. adres w UK)
- na podany we wniosku nr telefonu (brytyjski nr) przedstawiciel banku oddzwania w celu ustalenia terminu spotkania i oddzialu banku w ktorym nastapi podpisanie umowy (zwykle jest to oddzial najblizszy miejscu zamieszkania)
- na spotkaniu w banku nastepuje podpisanie umowy


Kiedy, gdzie i jak? - czyli wszystkie informacje na temat uzyskania National Insurance Number.

Na początek: Jesli mówimy o skłatach ZUS w UK to należy wiedzieć, że...

nie ma czegos takiego jak skladka emerytalno-rentowa czy zdrowotna. Po prostu oplaca sie skladki do HMRC na ubezpieczenie z tytulu wynagrodzenia z umowy o prace lub z dzialalnosci gospodarczej. Wysokosc wplacanych skladek nie ma znaczenia dla wysokosci ewentualne panstwowej emerytury. Natomiast prawo do korzystania z bezplatnej opieki zdrowotnej nabywa sie w momencie rejestracji w NHS (National Health Service), i do tego tez nie jest wazne w jakiej wysokosci sie skladki odporowadza i czy w ogole sie je odprowadza.

NIN nalezy wyrobic sobie jak najszybciej, zeby w pelni moc korzystac z uprawnien pracownika UK, zeby moc spelnic wszystkie spoczywajace na Panu jako Dyrektorze spolki obowiazki (roczne rozliczenie podatkowe Dyrektora), ewentualne nadanie numeru pracodawcy dla Pana spolki (jesli chcialby Pan pobierac pensje z wlasnej spolki).

Posiadanie tego numeru jest obowiązkowe dla każdego, kto podejmuje pracę w UK. Jest to pierwsza formalność, której należy dokonać po przyjeździe do Zjednoczonego Królestwa. Numer ten potwierdza rejestrację w brytyjskim systemie podatkowym i ubezpieczeń społecznych.

Ponizej przesylam link do strony z informacjami jak uzyskac nr NIN:
https://www.gov.uk/apply-national-insurance-number

 

Podana strona odnośnie numeru NIN tyczy się raczej obywateli UK czy dla takich osób jak ja postępowanie jest takie samo?

NIN to brytyjski numer identyfikacji podatkowo-ubezpieczeniowej a wiec nadawany osobom pracujacym lub zamierzajacym pracowac w UK. Procedury dla residents i non-residents sa takie same.


Co to jest National Insurance Number (NIN)?

NIN to nic więcej jak odpowiednik polskiego numeru NIP i Pesel w jednym. Posiadanie tego numeru leży w Twoim interesie, ponieważ umożliwia prawidłowe odprowadzanie składek na konto przyszłej emerytury oraz korzystanie z przysługujących przywilejów. Również pracodawca będzie wymagać posiadania tego numeru.

Osoby samozatrudnione mają również obowiązek uzyskania NIN. Aktualne stawki ubezpieczenia dla osób zatrudnionych i samozatrudnionych znajdziesz na stronie HM Revenue&Customs.

 

Ile kosztuje procedura otrzymania NIN?
Koszt zwiazany z otrzymaniem NIN to koszty zwiazane z przylotem do UK, koszt transportu z i na lotnisko, koszt opiekuna/tlumacza w JobCentre podczas interview.

 

Czy trzeba koniecznie po NIN przyjechac do UK?

Nr NIN nadawany jest na podstawie wyjasnien zlozonych przed urzednikiem w Job Centre, wiec obecnosc osobista jest niezbedna.


Kto płaci składki National Insurance?

Składki na ubezpieczenie społeczne płacisz, jeżeli jesteś zatrudniony lub pracujesz na własny rachunek (self-employed) i masz 16 lat lub więcej.

Jeśli jesteś zatrudniony, to w chwili, gdy osiągniesz ustawowy wiek emerytalny, przestajesz opłacać składki na ubezpieczenie społeczne .

Jeżeli natomiast jesteś samozatrudniony, możesz przestać płacić składki 2 klasy zaraz po osiągnięciu wieku emerytalnego oraz składki klasy 4 od początku roku podatkowego, który następuje po roku, w którym osiągniesz wiek emerytalny.

Dobrowolne składki National Insurance

Niektóre osoby mogą płacić dobrowolne składki na ubezpieczenie społeczne, gdy:

nie pracują i nie pobierają państwowych zasiłków,
nie zapłacili wystarczającej ilości składek na ubezpieczenie społeczne w latach liczonych do państwowej emerytury,
żyją za granicą i chcą utrzymać swoje uprawnienia do zasiłków.
UWAGA! Ilość i rodzaj składki na ubezpieczenie społeczne zależy od tego, czy jesteś zatrudniony lub samozatrudniony i od tego, ile zarabiasz.

W jaki sposób starać się o NIN?

W celu uzyskania numeru musisz zadzwonić na numer 0845 6000 643 w godzinach od 8:00 do 20:00 i umówić się na spotkanie. - Agent (biuro ksiegowe) moze w imieniu swojego klienta zadzwonic i umowic na takie spotkanie.

W trakcie rozmowy zostaniesz poproszony o podanie imienia, nazwiska, daty urodzenia i adresu zamieszkania w UK, pod który zostanie wysłane zawiadomienie o miejscu, dacie i godzinie rozmowy.

W zawiadomieniu zostanie przesłana lista dokumentów, które powinieneś ze sobą zabrać. Podanie możesz złożyć również w najbliższym urzędzie pracy, tzn. JobCentre Plus lub Urzędzie ds. Ubezpieczeń Społecznych (Social Security Office).

Jak długo trwa cały proces?

Na decyzję o przyznaniu NIN czeka się ustawowo do 6 tygodni. Od dwoch lat nie ma juz plastikowych kart potwierdzajacych nr NIN, decyzja przesylana jest w formie pisemnej.

Komu potrzebny będzie Twój NIN?

Będziesz musiał podać swój numer National Insurance:

HM Revenue & Customs (HMRC),
Twojemu pracodawcy ( w tym przypadku spolce Ltd zeby mogla zatrudnic Dyrektora oraz zeby mogla uzyskac nr pracodawcy w umozliwiajacy w ogole tworzenie miejsc pracy)
Departamentowi Pracy i Emerytur (który obejmuje Jobcentre Plus and Pension, Disability and Carers Service), jeśli będziesz się ubiegać o zasiłki,
lokalnym władzom, gdy będziesz ubiegać się o zasiłek mieszkaniowy,
instytucjom udzielającym pożyczek studenckich, jeśli starasz się o taki kredyt,
w banku, jeśli zamierzasz otworzyć indywidualne konto oszczędnościowe.

Co do pomocy to dajemy tlumacza (koszt 10GBP za godzine).
Pomagamy zorganizowac opieke na miejscu i transport. Dajemy kontakty, ale szczegóły kosztów trzeba ustalić samemu ( po polsku). Transport z lotniska i spowrotem to ok 100 Funtów (jesdzcze będziemy to potwierdzać)

 

Czy za 650 zł (135 GBP ) adres firmowy dostaję tylko dla siebie?
- oplata abonamentu za Virtual office to wykupienie mozliwosci korzystania z wirtualnego biura od firmy, ktora zajmuje sie sprzedaza takich uslug, tak wiec z tego biura moze korzystac wiele firm

Co jeśli mam spółkę uśpiona ( nie działa)?
- spolki uspione tak samo jak te działające musza składać coroczne sprawozdania (Annual Return w kazda rocznice powstania spolki – termin zlozenia do 28 dni po rocznicy powstania spolki, oraz Accounts w wersji skroconej dla spolek uśpionych – termin zlozenia do 9 mcy po zakończeniu roku obrotowego)

 

Gdzie można sprawdzić aktualny kurs Funta akceptowany przez urzędy?

TUTAJ

 

Jeśli polska firma nie jest płatnikiem VAT to czy kupując usługi od ang. spółki Ltd to nie musi odprowadzać w PL VATu?

stawke 0% można stosowac w przypadku transakcji z zarejestrowanymi podatnikami VAT UE – w przeciwnym wypadku nalicza się podatek VAT przy sprzedazy i rozlicza wg zasad obowiązujących przy podatku naleznym.

wiecej na ten temat tutaj: http://dezi.pl/?zalozenie-firmy-w-anglii-a-podatki,199

Ważne: Transakcje unijne zwiazane z VATem - zgloszenie do VATu oraz zwiazane z tym procedury bedziemy indywidualnie omawiac z kazdym klientem w zaleznosci od zakresu dzialalnosci jego firmy.

 

Co jeśli nie zarejestruję Ltd do VAT do polski mogę sprzedać w kwotach netto?
– dla firmy nie będącej VATowcem cena usługi nett=cenie brutto, link wyżej

 

Co z otrzymaniem potwierdzenia podlegania pod brytyjski system ubezpieczen - A1?


- Druk A1 jest wewnatrzunijnym potwierdzeniem podlegania pod system ubezpieczen kraju, w ktorym sie pracuje. Domyslnie przyjmuje sie, ze zeby moc pracowac w jakims kraju nalezy w nim tez mieszkac (byc rezydentem). Wyjezdzajac z kraju, w ktorym sie pracuje (mieszka) do innego kraju UE, w celu np podjecia innej, czasowej pracy, lub wykonania prac powierzonych przez swojego pracodawce, pracodawca wystepuje do HMRC z prosba o wystawienie dokumentu potwierdzajacego, ze skladki na ubezpieczenie oraz podatki odprowadzane sa w UK i w zwiazku z unijna zasada podlegania tylko pod jeden system ubezpieczen, HMRC potwierdza, ze dany pracownik nie ma obowiazku oplacania skladek i podatkow w kraju, do ktorego jedzie do pracy. Przyklad wniosku (pytan) o wydanie potwierdzenia ubezpieczenia A1, jaki sklada pracodawca do HMRC:

  • PESEL i NIP nadany w Polsce

  • adres zamieszkania w Polsce i UK - okreslenie ile dni w roku przebywa sie pod kazdym z adresow

  • w jakim kraju mieszka najblizsza rodzina (malzonek, dzieci)

  • dane pracodawcy w UK oraz dokladny opis obowiazkow wynikajacych z umowy o prace oraz liosc godzin jaka tygodniowo pracuje sie u tego pracodawcy

  • dane dotyczace zrodla przychodow w innym niz UK kraju - umowa o prace, dzialalnosc gospodarcza, tygodniowa ilosc godzin zwiazana z tym zrodlem przychodow


Na podstawie w/w informacji HMRC podejmuje decyzje, czy w ogole wnioskodawca podlega pod system ubezpieczen w UK.

Uwaga: jeśli A1 zgłosimy do NFZ po to by móc korzystać w PL z opieki medycznej, jednoczesnie dajemy podstawę do tego by urzędnik mógł stwierdzić że przebywamy na terenie Polski zwłaszcza jeśli nie przebywasz na stałe w UK, a to z kolei moze określić dla przedsiębiorcy polską rezydenturę podatkową.

 

Czy majac sp zoo i Ltd nadal będę potrzebować A1 ?
A1 jest dokumentem potwierdzającym jurysdykcję podatkową dla osób zatrudnionych ( ale nie jedynym świadectywem takiego stanu rzeczy) Lepiej jest zapłacić 120 zł bedąc zatrudnionmym w sp zoo niż wyrabiać NIN. To bardzo mozolna procedura i nie ma gwarancji że się otrzyma A1

Nie jestem zameldowany w UK ale znajomy udostęponie mi adres skąd mam wziąć rachunki na potwierdzenie adresu?
– wazne ze jest adres, można podnajmowac mieszkanie w domu i przedstawić umowe np. najmu bo wtedy wiadomo ze rachunki oplaca Landlord a nie my, my jako podnajmujacy placimy tylko rent czyli najem. W przypadku zakladania konta bankowego powinno wystarczyc. Piszę powinno ponieważ procedury cały czas się zmieniają w bankach i również czasem w urzędach.

 

Na jakich zasadach przejęliście klientów od konkurencji i innych biur ksiegowych ?
– Klientom tych firm trzeba powiedziec, ze może nam się uda te i inne dokumenty wyciągnąć od dotychczasowego Państwa biura księgowego jak i z urzędów skoro Ta czy inna firma maja Klientów w  d***** i nie odpowiadaja na Wasze maile i telefony – będę o tym z każdym rozmawiac indywidualnie i powiem jak to załatwić.

Z kim należy rozwiązać umowę z firmą "X" czy czy z "Y" bo z tej firmy przychodzą rachunki?
– to zalezy z kim jest podpisana umowa i na jakie usługi, to ze rachunki przychodza z "Y" to często jest przekręt gdyż zdarza się, że np. firma nie zostala zgłoszony jako firma ksiegowa i nie ma prawa takich rachunkow wystawiac.

Zameldowanie w UK
– nie ma czegos takiego jak zameldowanie w UK – dlatego na każdym kroku wymagają potwierdzenia adresu

Emerytura
- Przy tzw laczonej unijnej emeryturze starając się o te z uk nie trzeba mieszkac w UK tylko należy wykazac lata pracy w UK i oplacanie składki

Zmiana Adresu spółki w Banku i inne formalności przy przeniesieniu Ltd do Dezi
– wszystkie formalności urzędowe zalatwia agent (czyli my) natomiast w banku zawsze wlasciele konta załatwiają swoje sprawy. Można do banku spróbować wysłać pismo wraz potwierdzeniami dokonanych zmian.

Otrzymując wynagrodzenie w UK i płacąc zdrowotne gdzie mam ubezpieczenie?
– w UK z tyt wynagrodzenia i odprowadzanych podatków i w PL z tyt płaconego  zdrowotnego do ZUS. Nie należy tego łączyć.

Co zrobić by wynagrodzenia z brytyjskiej spółki nie podlegały pod Polski ZUS?
– Chodzi o centrum życia,  dlatego trzeba jak najlepiej uwiarygodnic swoja prace w spolce Ltd na terenie UK

Czy skladki emerytalne odkladają się Dyrektorom jeśli nie są zatrudnieni na umowę o prace? NIE

W firmie jest 3 Dyrektorow, czy skladki emerytalne odprowadzane sa za każdego z nich, czy tylko za posiadacza NIN?

1. w UK nie ma czegos takiego jak skladki emerytalne

2.od dnia zatrudnienia na umowe o prace, przy osiaganiu minimalnego rocznego wynagrodzenia w wys. 5,772GBP po prostu zaczyna biec okres zatrudnienia liczony do okresu czasu niezbednego do uzyskania emerytury panstwowej, ktora w UK nie jest uzalezniona od wysokosci zarobkow.

Czy wypłacenie gotówki z konta firmy LTD w tytułem wynagrodzeń jest zgodne z zasadami wyplacenia wynagrodzeń i z prawem jeśli nie ma umowy o pracę?

Tytulem wynagrodzen NIE, nie zgodne ze wzgledu na brak tytulu tzn umowy o prace. Udzialowcy spolki LTD moga wyplacac sobie tzw zaliczki na dywidendy (jest to inny sposob pobierania pieniedzy ze spolki niz wyplata wynagrodzenia z tyt umowy o prace) do wysokoasci udzialow w spolce. Dywidenda do podzialu miedzy udzialowcow to podzial zysku NETTO spolki (dochod minus koszty minus 20% podatku dochodowe od osob prawnych = dywidenda do podzialu). Wyplata nienaleznych zaliczek (rozliczanych raz w roku po zakonczeniu kazdego roku obrotowego spolki) rodzi za soba koniecznosc oplaty 25% podatku z tytulu zaciagnietej pozyczki ze spolki

Nie do końca są dla nas jasne sposoby wyplacania pieniedzy tytułem wynagrodzeń dla Dyrektorów...

Wyplaty wynagrodzen, po wstepnym ustaleniu stawki za godzine pracy razy ilosc przepracowanych godzin w miesiacu, nastepuja na podstawie przeslanej z ksiegowosci dokumentacji placowej, przeliczone po kursie HMRC (jesli wyplaty nastepuja z konta zlotowkowego spolki)

Czy wynagrodzenie osobie nie posiadającej NIN w ogóle sie należy?

To nie ma znaczenia czy osoba posiada NIN czy nie. Przepisy mowia ze JAK NAJSZYBCIEJ po zatrudnieniu na umowe o prace o nadania takiego numeru nalezy wystapic do urzedu.

Ważne:
-są firmy które rejestrują wiele osób pod jednym adresem mówiąc popularnie "dają adres" co podważa wiarygodność spółki w oczach urzędników. Urzędy maja oni do dyspozycji dziś odpowiednie systemy informatyczne i podobno ok 200 detektywów którzy sprawdzają takie rzeczy.  Obserwowaliśmy sytuację gdzie zdarzało się, że adres jest fikcyjny i nie ma jak tego normalnie sprawdzić. My tego nie robimy, wiec aby być pewnym proszę pomyśleć od razu o adresie zamieszkania dla dyrektora ( adres który będziemy mogli podać w urzędzie).
Spółka może działać od razu i być rejestrowana z polskim adresem dyrektora ( sugerujemy aby zmienić później adres w PL na adres w UK )


To tyle w kwestiach pytań i odpowiedzi :-) ...Jeśli dotarłeś tutaj drogi Kliencie to mam nadzieję że temat wyczerpany został w miarę i na miarę Dezi.pl

Teraz w kolejnych mailach wysyłam to co nie zmieściło się  tutaj i być może zaburzyłobyu jakąś harmonię przepływu informacji



Tagi:skladki zus, zus stawki, działalność gospodarcza, świadczenia zus, zus formularze, zus wysokość składek, zasiłki zus, wskaźniki zus, mały zus, maly zus, niski zus, niższy zus, nizszy zus, optymalizacja składek, emerytura, umowa o prace